قبل از بوجود آمدن طراحی وب سایت واکنش گرا، طراح وب مجبور بود که نسخه های مختلف از وب سایت را طراحی کند و سختی های زیادی را متحمل می شد. همانطور که مشخص است این راه حل کارآمد نبود زیرا کاربر می بایست طرح ها و کدهای اضافی را دانلود می کرد؛ از این رو می توان گفت که این، یکی از دلایل اصلی کسب محبوبیت و اهمیت در طراحی وب سایت واکنش گرا بود.

علاوه بر اینکه طراحی وب سایت واکنش گرا یا RWD برای ما بسیار مفید است و دشواری کار را در طراحی یک وب سایت برای دستگاه های مختلف، تسهیل می کند، باید به این نکته نیز اشاره کرد که از نظر تجاری هم طراحی، وب سایت واکنش گرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که این نوع طراحی برای کاربران امکانی بوجود می آورد که از هر دستگاهی از وب سایت شما بازدید کنند، طراحی وب سایت واکنش گرا می تواند بر روی ترافیک وب سایت شما نیز موثر باشد.

ویژگی های طراحی وب سایت واکنش گرا

ویژگی های زیادی در طراحی وب سایت واکنش گرا وجود دارد که برای هر کسی مفید است. برخی از بهترین ویژگی های مشترک و معمول این نوع طراحی را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تلاش کمتر

با طراحی وب سایت واکنش گرا، تنها کافی است یک بار اطلاعات را بر روی وب سایت خود به روز رسانی کنید. قطعا این روش زحمت های مکرر را در به روز رسانی اطلاعات در نسخه های مختلف وب سایت، کاهش می دهد.

READ  راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت دوم

تجربه ی کاربری روان

بهترین طراحی وب سایت واکنش گرا برای کاربران، تجربه ی کاربری روان و بهینه شده ای را برای آن ها و بر روی دستگاه هایشان، فراهم می کند. به تازگی، دیده می شود که معروف ترین موتور جستجوی جهان، گوگل، در الگوریتم های خود، امتیازهای ویژه ای برای وب سایت های واکنش گرا قائل است.

آمار و ارقام

اگر شما به کاربران اجازه دهید که از نسخه ی کاربر پسند موبایلی وب سایت شما استفاده کنند، آمار شما به دو بخش تقسیم می شود. اگر آمار کامل و دقیقی بر روی بازدیدکنندگان موبایلی را بخواهید، بهتر است بخشی را با عنوان “mobile-only” نام گذاری کنید و این ویژگی است که می تواند یک وب سایت واکنش گرا را به بهترین حالت خود تبدیل کند.

وب سایت کاربر پسند

یکی از محبوب ترین ویژگی های طراحی وب سایت واکنش گرا، ایجاد وب سایتی کاربر پسند است. این طراحی، وب سایت یا صفحه وب شما را برای بازدیدکنندگان، کاربرپسند می کند؛ زیرا وب سایت شما بر روی هر دستگاهی با هر صفحه نمایشی، قابل استفاده خواهد بود. امروزه، رقابت بین تولید کنندگان ابزارهای تکنولوژیک تا به جایی پیشرفت کرده است که هر روز شاهد محصولات جدیدی از سوی آنها در بازار هستیم. پس زمانی که وب سایت شما واکنش گرا باشد برای بازدید کنندگان فرصت بهتری فراهم می آورید و از این رو در افزایش ترافیک، موثر خواهد بود.

بخش موبایل

یکی دیگر از ویژگی های خوب طراحی وب سایت واکنش گرا این است که ترافیکی که از موبایل وارد وب سایت می شوند را تامین می کند. این امر نیاز به چیزی ندارد تنها کافی است یک بخش موبایلی ایجاد کنید، سپس شاهد نمایش کاملی از ترافیکی خواهید بود که به وب سایت شما سرازیر می شود. به روز رسانی ترافیک، در عملکرد وب سایت بسیار حائز اهمیت است. همچنین به شما کمک می کند تا تغییرات لازم را برای افزایش ترافیک، ایجاد کنید.

READ  ۱۰ راه برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک با کمترین بودجه

 

برچسب‌ها,

پاسخ دهید