راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت سوم

اگر خاطرتان باشد، در دو قسمت قبلی از سری مقالات راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت، راه‌های مختلفی را برای جذب ترافیک و کاربران بیشتر به سایت را مرور کردیم. در قسمت اول گفتیم از تبلیغات به عنوان اولین و البته یکی از گران‌ترین راه‌های جذب مخاطب به یک وب‌سایت یاد کردیم و رسانه‌های اجتماعی و ترکیبی از انواع مختلفی از محتوا را به عنوان دیگر راه‌هایِ جذب مخاطب بیشتر بیان کردیم.

در قسمت دوم، عنوان جذاب را یکی از راه‌های مناسب برای جذب ترافیک بیشتر خواندیم و گفتیم که با رعایت نکات و موارد مربوط به سئوی صفحه (یا در اصطلاح On-Page SEO) و همچنین هدف‌گذاری بر روی کلمات کلیدی بلند می‌توانید کاربران زیادی را به وب‌سایت‌تان سرازیر کنید.

حال در قسمت سوم از سری مقالات راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت، روش‌های جدیدی را برای جذب مخاطب بیشتر به وب‌سایت را باهم مرور خواهیم کرد.

نویسنده مهمان باشید!

پیش از آنکه بگویید نه! لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخلاف باور بسیاری از وب‌مسترها، مفهوم نویسنده مهمان هنوز از بین نرفته است! ارسال یک مطلب به عنوان نویسنده مهمان در یک وب‌سایت معتبر می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش داده و به شما در شناخت بیشتر برندتان به دیگران، کمک شایان توجهی نماید.

پیش از آنکه بگویید نه! لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخلاف باور بسیاری از وب‌مسترها، مفهوم نویسنده مهمان هنوز از بین نرفته است! ارسال یک مطلب به عنوان نویسنده مهمان در یک وب‌سایت معتبر می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش داده و به شما در شناخت بیشتر برندتان به دیگران، کمک شایان توجهی نماید.

البته در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته، استانداردهای مربوط به نویسنده مهمان کمی دستخوش تغییر شده است، بنابراین لازم است هنگامی که به عنوان نویسنده مهمان، مطلبی را برای یک وب‌سایت دیگر ارسال می‌کنید، کمی دقت کرده و از روش‌های اسپمینگ دوری کنید؛ به عنوان مثال مطالب ارسالی‌تان را به هیچ عنوان مملو از لینک‌هایی که وب‌سایت خودتان اشاره دارند، نکنید. موتورهای جستجو، علی‌الخصوص گوگل، مجازات‌های سختی را برای اسپمرها در نظر گرفته‌اند که این مجارات‌ها قطعا می‌تواند برای هر وب‌سایتی گران تمام شود!

READ  معیارهای سنجش موفقیت بازاریابی ایمیلی

از نویسندگان مهمان دعوت به عمل آورید

مفهوم نویسنده مهمان، مانند یک خیابان دو طرفه است! علاوه بر اینکه شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان برای وب‌سایت‌های دیگر، محتوا تولید کنید، از افرادی که در حیطه کاری شما بوده نیز دعوت به عمل آورید تا به عنوان نویسنده مهمان در وب‌سایت شما فعالیت داشته باشند. این افراد به احتمال بسیار زیاد مطالبی که به عنوان نویسنده مهمان منتشر کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته که همین امر می‌تواند سبب مخاطبان بسیاری را به وب‌سایت شما جذب نماید.

مفهوم نویسنده مهمان، مانند یک خیابان دو طرفه است! علاوه بر اینکه شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان برای وب‌سایت‌های دیگر، محتوا تولید کنید، از افرادی که در حیطه کاری شما بوده نیز دعوت به عمل آورید تا به عنوان نویسنده مهمان در وب‌سایت شما فعالیت داشته باشند. این افراد به احتمال بسیار زیاد مطالبی که به عنوان نویسنده مهمان منتشر کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته که همین امر می‌تواند سبب مخاطبان بسیاری را به وب‌سایت شما جذب نماید.

البته در این حالت نیز باز هم لازم دقت زیادی به خرج دهید. همواره سعی کنید محتواهای باکیفیتی که خالی از لینک‌های اسپمی هستند، استفاده کنید.

به دنبال ترافیک ارجاعی باشید

به جای متقاعد کردن وب‌سایت‌های دیگر برای لینک دادن به وب‌سایت شما (که قطعا فرایندی وقت‌گیر و خسته کننده خواهد بود)، محتوایی تولید کنید که وب‌سایت‌های دیگر مجبور باشند شما را به عنوان مرجع قرار داده و به شما لینک دهند. در این صورت به راحتی می‌توانید در مدت زمان کمی، کاربران بسیار زیادی را به وب‌سایت‌تان جذب کرده و در اصطلاح ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) به وب‌سایت‌تان را افزایش دهید.

به جای متقاعد کردن وب‌سایت‌های دیگر برای لینک دادن به وب‌سایت شما (که قطعا فرایندی وقت‌گیر و خسته کننده خواهد بود)، محتوایی تولید کنید که وب‌سایت‌های دیگر مجبور باشند شما را به عنوان مرجع قرار داده و به شما لینک دهند. در این صورت به راحتی می‌توانید در مدت زمان کمی، کاربران بسیار زیادی را به وب‌سایت‌تان جذب کرده و در اصطلاح ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) به وب‌سایت‌تان را افزایش دهید.

برچسب‌ها